Wednesday, December 24, 2008

~aku dan dia~

andai engkau dtg kpdku kerana ingin memberi ketampananmu, aku tak ingin memandangnya...kerana aku tak layak berbangga dgn ketampanan milikmu...

andai kau dtg kpdku kerana nafsu, lupakanlah ia...kerana nafsu itu tak akan pernah puas...

andai kau dtg kpdku kerana ingin menidakkanmu dengan ilmu, hadirlah kerana aku sedang mencarinya...aku amat menghargai dan aku akan sentiasa mendampingi ilmu yang kau titipkan buatku...

andai kau dtg kpdku untuk mencari ilmu agama dan kehidupan...kita boleh mencarinya bersama-sama...

andai kau dtg kpdku untuk mencari kecantikan...aku tiada kecantikan yang dapat memuaskan pandangan matamu itu...

andai kau dtg kpdku kerana ingin memberi harta yang bertimbun, aku tak kepinginkan hartamu...biar aku mencarinya sndirian...

andai kau dtg kpdku untuk memberi cinta dan kasih sayang dengan jujur serta memberi keselamatan kepadaku dan mampu untuk setia, aku jua redha memberimu kasih sayang yang mna aku jua jujur dan setia...namun jangan engkau mendahulukan aku daripada ALLAH, RASULULLAH serta KELUARGAMU...kerana aku tak rela mendahului mereka...

andai kau dtg kpdku sekadar untuk mengisi masa luangmu, lupakanlah aku...kerana ALLAH mempunyai banyak masa untukmu...tak rela diriku mendahului ALLAH yg Maha Esa...

andai kau dtg kpdku untuk mencari rindu, lupakanlah aku...titipkanlah rindumu itu kepada Rasulullah...

0 comments: